Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T13:38:34+01:00
Pole koła:πr²=πcm²/:π
r²=1
r=1cm

9×πcm²=9πcm²
πr²=9π/:π
r²=9
r=3cm
koło to ma promień 3cm, czyli 3 razy wiekszy
wynika to też z podobieństwa
k=3
k²=3²=9
2010-03-09T13:38:49+01:00
Pole kola jest rowne πr(kwadrat)

czyli r= 1/2 Pola koła π

jeśli obliczyć w przybliżeniu:

π=3,14

r=1/2*3,14=1,57

B)jesli jest pole 9 razy większe:

r=3
2010-03-09T13:40:14+01:00
P=(pi)cm2

P=(pi)r2
(pi)=(pi)r2/:(pi)
(Pi):(pi)=r2
r=1
P=9(pi)
P=(pi)r2
9(pi)=(pi)r2/:(pi)
9(pi):(pi)=r2
R=3cm