Odpowiedzi

2010-03-09T13:35:14+01:00
Okrągly klomb z tulipanami ma promień 210 cm,a obwod okrąglego klombu z bratkami jest rowny 15,7m. Który klomb jest wiekszy?


r=210 cm=2,1 m

l=2πr
l=2π*2,1
l≈2*3,14*2,1=13,188 m<15,7m

większy jest z bratkami
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T13:41:22+01:00
Klomb z tulipanami:
r = 210cm = 2,1m
P = pi * r2
P = pi * 4,41 = 13,8474 (m2)

Klomb z bratkami:

L=pi*d
15,7 = 3,14 * d
d = 5
r = 2,5

P = 3,14 * 6,25 = 19,625 (m2)

większy jest ten z bratkami