Odpowiedzi

2010-03-09T13:36:56+01:00
Bezpośrednią przyczyną II rozbioru Polski była przegrana wojna polsko-rosyjska 1792, toczona w obronie Konstytucji 3 Maja. Król ugiął się przed żądaniami Katarzyny II i w lipcu 1792 przystąpił do konfederacji targowickiej. Przywódcy patriotycznego stronnictwa reform musieli opuścić kraj. 23 I 1793 Prusy i Rosja podpisały konwencję w sprawie II rozbioru Polski, który został zatwierdzony przez zdominowany przez targowiczan sejm grodzieński (1793)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T13:39:58+01:00
1) Zła sytuacja ekonomiczna, hamowano polski handel zagraniczny, wyprzedawano królewszczyzny - przyczyny POŚREDNIE
Konfederacja Targowicka - przyczyna POŚREDNIA

2) Targowica stała się synonimem zdrady narodowej, ponieważ była tylko pretekstem do wypowiedzenia przez Rosję interwencji zbrojnej na Rzeczpospolitą. Wprowadziła monarchię konstytucyjną.