Odpowiedzi

2010-03-09T13:51:48+01:00
A) /*12
4x-10=1-6x
10x=11 /10
x=1,1
b)1,8x-2,1x=0,6+3
-3/10x=3i6/10
-3/10=36/10 /*-10
3x=-36 /3
x=-12
4) 2x-1+4x=2+8x-5
6x-8x=-3+1
-2x=-1 /-2
x=1
5)7-3x-4=x+1-2x-4
-2x=-3-3 /-2
x=3
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T13:57:42+01:00
1) x/3 - 5/6 = 1/12 - x/2 /*12
4x-10=1-6x
4x+6x=1+10
10x=11/:10
x=1,1

2) 0,7x -3 + 1,1x = 2,1x + 0,6/ *10
7x-30+11x=21x+6
18x-21x=6+30
-3x=36/:-3
x=-12

3) 2x-11 / 4 (to wszystko w ułamku) + x+1/12 (też w ułamku) = x-1/6 ( też w ułamku)/ *12
3(2x-11)+x+1=2(x-1)
6x-33+x+1=2x-2
7x-2x=-2+32
5x=30/:5
x=6

4) 2x-(1-4x)=2+(8x-5)
2x-1+4x=2+8x-5
6x-8x=-3+1
-2x=-2/:(-2)
x=1

5) 7-(3x+4)=(x+1) - (2x+4)
7-3x-4=x+1-2x-4
-3x+x=-3-3
-2x=-6/:(-2)
x=3

3 3 3