Odpowiedzi

2010-03-09T14:00:32+01:00
A)
20cm=2dm
V=2*1,6*3,5=11,2 dm3

15 l = 15 dm3

tak, zmieści się

b)
0,3m = 3dm
500mm = 5 dm
V= 5*3*2=30 dm3

nie zmieści się
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T14:04:42+01:00
15l = 15 dm sześciennych
a)20cm, 1,6dm , 3,5dm
20cm = 2dm
V= 2dm * 1,6dm *3,5dm = 11,2dm sześciennego

Do tego akwarium nie zmieści się 15 l wody.
b)0,3m , 2 dm , 500 mm
0,3m = 3dm
500 mm = 5dm
V= 3dm * 2dm * 5dm = 30dm sześciennych

Do tego akwarium zmieści się 15 l wody.
5 3 5
2010-03-09T14:08:35+01:00
A)20cm, 1,6dm , 3,5dm
a=20cm=2dm
b=1,6dm
c=3,5dm

V=a*b*c
v=2*1,6*3,5
V=11,2 dm^3=11,2 litra

15l>11,2l
Odp.
Nie zmieści sie 15l.

b)0,3m , 2 dm , 500 mm

a=0,3m=3dm
b=2dm
c=500mm=5dm

V=3*2*5
V=30 dm^3=30litrów

15l<30l

Odp.
Zmieści się 15 l
pozdrawiam:)
3 5 3