Odpowiedzi

2010-03-09T14:06:49+01:00
Promienie połaczone z końcami cięciwy utworzą trójkąt równoramienny
wysokosć opadajaca na cieciwę podzieli trójkat na 2 trójkaty prostokatne o
c=10cm
a=połowa z 12=6cm
h to odległosc szukana

h²=10²-6²
h²=100-36
h²=64
h=8cm
odległośc cięciwy od środka okregu=8cm
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T14:08:28+01:00
Dane:
r = 10cm
c = 12cm (długość cięciwy)
x = ? (odległość cięciwy od środka koła)
Korzystamy z tw. Pitagorasa w trójkącie prostokątnym o przyprostokątnej x, drugiej przyprostokątnej ½c
i przeciwprostokątnej r
x²+ (½c)² = r²
x² + (6cm)² = (10cm)²
x² + 36cm² = 100cm²
x² = 100cm² - 36cm² = 64cm²
x = 8cm
Odp. Odległość cięciwy od środka koła jest równa 8cm.
2 3 2
2010-03-09T14:11:52+01:00
Dane:
r = 10cm
c = 12cm (długość cięciwy)
szukane;
x = ? (odległość cięciwy od środka koła)
korzystam z tw. pitagorasa:
x²+ (1/2c)² = r²
x² + (6cm)² = (10cm)²
x² + 36cm² = 100cm²
x² = 100cm² - 36cm² = 64cm²
x = 8cm
Odp.: Odległość cięciwy od środka koła wynosi 8cm
1 5 1