Odpowiedzi

2010-03-09T14:08:43+01:00
A. roślina posiada dwa liścienie w nasieniu.
b. są to pierwsze liście rośliny znajdujące się jeszcze w nasieniu
5 2 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T14:11:45+01:00
1. Nazwa wywodzi się od wspólnej cechy roślin dwuliściennych - obecności dwóch liści zarodkowych.
2. Liścienie gromadzą materiały zapasowe umożliwiające rozwój młodej roślinie w pierwszym okresie po kiełkowaniu. U innych roślin liścienie wynoszone są nad powierzchnię ziemi i zazieleniają się pełniąc funkcję asymilacyjną (kiełkowanie nadziemne).
6 4 6