44/77 zbiór zadań matematyka z + 1 gim:
W klasie liczącej 20 osób było 60% dziewczyn. Po zapisaniu się jeszcze kilku chłopców, dziewczyn było 48%. Ile osób liczyła wtedy klasa??

musze rozwiązać to w równaniu ;) rozwiążcie jak najszybciej ;D

2

Odpowiedzi

2010-03-09T14:45:42+01:00
6/10*20=12 - tyle bylo dziewczyn
48/100*x=12
x=12/*(48/100)
x=25

w klasie bylo 25 osob
88 4 88
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T15:03:47+01:00
W klasie liczącej 20
0,6*20=12 -60% dziewczyn
20-12=8
20*0,4=8 - 40%chlopcow

Po zapisaniu się jeszcze kilku chłopców
40% - 20
52% - x

x=(52*20):40
x = 26

Ile osób liczyła wtedy klasa??
26 osób
26-6=6 chlopcow doszlo




12 1 12