Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T14:45:31+01:00
60x-14x[kw]+68x-90x[kw]=7-32x[kw]-72x+40x[kw]
60x+68x+72x -14x[kw]-90x[kw]+32x[kw]-40x[kw]=7
200x-112x[kw]-7=0 Która to jest klasa? Czy mam to dalej z delty liczyć? Napisz mi na pw
2010-03-09T14:53:27+01:00
2x(30-7x+34-45x) = 7-8x(4x+9-5x)
2x(64 - 52x) = 7 - 8x(-x + 9)
128x - 104x^2 = 7 + 8x^2 - 72x
128x - 104x^2 - 8x^2 + 72x = 7
200x - 112x^2 = 7
-112x^2 + 200x - 7 = 0

Rownanie kwadratowe

deltę oznacze literką d :

d = b^2 - 4ac
d = 200^2 - 4*(-112)*(-7)
d = 40000 - 3136
d = 36864

x1 = (-b + pierwiastek z delty) / 2a
x2 = (-b - pierwiastek z delty) / 2a


x1 = (-200 + 192) / 2 * (-112)
x1 = -8 / (-224) dzielę przez (-8) bo to największy wspólny dzielnik
x1 = 1/28


x2 = (-200 - 192) / 2 * (-112)
x2 = -392 / (-224) dzielę przez (-56) bo to największy wspolny dzielnik
x2 = 7/4