Książka do historii "Śladami przeszłości1"
temat : Upadek republiki rzymskiej str.117-121


Zad. Kim był Spartakus, dlaczego doszło do powstania niewolników.



Głównie zależy mi na wyjaśnieniu o tym powstaniu.......

Z góry dzięki ;) daje naj ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-09T15:05:06+01:00
Spartakus ro rzymski niewolnik niezwykle waleczny jak i pomysłowy

Powstanie powstało ponieważ niewolnicy mieli dość upokorzenia, cierpienia, ciężkich prac na polach w kamieniołomach zakuci w łańcuchach (Błagali Boga by zabrał ich do siebie) . Traktowani bylo jak przedmioty . Powstanie miało sens by dać równe prawa niewolnikom jak i obywatelom . Jednym słowem byli oburzeni na polityke.


no i tyle dlaczego doszlo do powstania;)

;p Pozdro


2010-03-09T15:07:26+01:00
Powstanie spartakusa ci opowiem: :)
Stłoczeni w wielkiej liczbie niewolnicy wszczynali bunty. W 73 r pne wybuchło największe powstanie niewolników. Zaczęło sie od dpisku w szkole gladiatorów . Przywódcą był właśnie Spartakus. Do zbiegłych gladiatorów przyłączyła się biedota. Spartakus okazał zdolnym wodzem i Rzym potrzebował 2 lata pełnej mobilizacji by rozprawić sie z armią niewolników (90 tys) Po ostatecznej klęsce w której zginął Spartakus wzdłóż drgi Via Appia zwycięzcy postawili 6 tys krzyży z konającymi niewolnikami.