Temat: Rozwiązywanie równań
Zad 1. Zegar z kukułką waży 5,5 kg. Kukułka jest o 5 kg lżejsza od zegara. Ile waży zegar, a ile kukułka?

Zad 2. Pani Kowalska zarabia miesięcznie o 200zł więcej od pana Kowalskiego. W ciągu roku oboje razem zarobili 48 tyś. zł. Jakie
jest miesięczne wynagrodzenie pani Kowalskiej, a jakie pana Kowalskiego?

Proszę o odpowiedź dam najlepszą :)

3

Odpowiedzi

2010-03-09T15:00:16+01:00
X=waga zegara
x-5k=waga kukułki

x+x-5=5,5kg
2x=5,5+5
2x=10,5kg
x=10,5:2=5,25

5,5kg-5,25=0,25
kukułka waży 0,25kg a zegar 5,25kg
zad.2]
x=liczba uczniów klasy

⁴/₉x=chłopcy
1-⁴/₉=⁵/₉= dziewczynki

⁵/₉x-⁴/₉x=¹/₉x=2 dzieci
x=2:¹/₉
x=18

klasa liczy 18 uczniów
2010-03-09T15:08:06+01:00
1.x-zegar
x-5 - kukułka
x+x-5=5,5
2x=10,5
x=5,25

Zegar waży 5,25 a kukułka 0,25.

2.x- pan Kowalski
x+200 pani kowalska
x+x+200=48000:12
2x+200=4000
2x=3,800
x=1900 zł
Pan Kowalski zarabia 1900 a pani Kowalska 2100

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T15:14:37+01:00
1.

x-waga zegara
x-5-waga kukulki
5,5- waga zegara z kukulka

x+x-5=5,5
2x=5,5+5
2x=10,5 /:2
x=5,25

5,5-5,25=0,25

2.

x-wynagrodzenie miesieczne pana kowalskiego
x+200-wynagrodzenie miesieczne pani kowalskiej
48000-zarobione pieniadze w ciagu roku przez ich oboje

(x+x+200)*12=48000
12x+12x+2400=48000
24x=45600 /:24
x=1900

1900+200=2100



jakbys mial jeszcze problemy z rownaniami to zglos sie do mnie no bo ja mialam to osiem lekcji temu.
trzymaj sie z matma!
:-):-D