Odpowiedzi

2009-10-22T18:40:58+02:00
Kwas + tlenek metalu => sól + woda
3K₂O + 2H₃Po₄ => 2K₃Po₄ + 3 H₂O

Metal(aktywny) + Kwas => sól + wodór
2Na + H₂SO₄ => Na₂SO₄ + H₂
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-22T18:47:00+02:00
Kwas + tlenek metalu --> sól + woda
H₂SO₃ + K₂O --> K₂SO₃ + H₂O

metal + niemetal --> sól
Cu + S --> CuS

metal + kwas --> sól + wodór
2Mg + 2H₂SO₃ --> Mg₂(SO₃)₂ + 2H₂

proszę;)
pozdrawiam:)