Odpowiedz na pytania dotyczące Henryka Sienkiewicza :
Data urodzenia i śmierci -
Pseudonim literacki-
z jakiej rodziny pochodził -
Pochodzenie społeczne-
Ile miał żon i dzieci-
Dokąd podróżował-
Gdzie zmarł-
Jakie otrzymał nagrody za twórczość literacką-
5 tytułów nowel-
Wszystkie powieści historyczne-
Inne jego powieści (przynajmniej 2)-

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T15:20:49+01:00
Data urodzenia i śmierci -ur. 5 maja 1846 w Woli Okrzejskiej, zm. 15 listopada 1916 w Vevey

Pseudonim literacki- Litwos
z jakiej rodziny pochodził - z zubożałej, jego rodzina z czasem przeniosła się do Grotek, potem do Wygnanowa, Potkanny koło Przytyka, następnie do Grabowców i Wężyczyna, by ostatecznie od roku 1861 zamieszkać w Warszawie.

Pochodzenie społeczne- polski nowelista, powieściopisarz i publicysta

Ile miał żon i dzieci-miał 2 dzieci Henryka Józefa i córkę Jadwigę Marię

Dokąd podróżował- warszawa, płońsk,W 1876 r. wraz z Heleną Modrzejewską oraz grupą znajomych wybrał się w podróż do USA.W 1878 roku wrócił do Europy; zatrzymał się w Londynie, następnie przez rok przebywał w Paryżu. Podczas pobytu we Francji Sienkiewicz poznał nowy prąd w literaturze – naturalizm.

Gdzie zmarł-w Vevey

Jakie otrzymał nagrody za twórczość literacką- laureat Nagrody Nobla w dziedzinie literatury (1905) za całokształt twórczości

5 tytułów nowel-Nowele

* 1873 Humoreski z teki Worszyłły
* 1875 Stary sługa
* 1876 Hania
* 1877 Selim Mirza
* 1877 Szkice węglem
* 1880 Janko Muzykant
* 1880 Z pamiętnika poznańskiego nauczyciela
* 1880 Niewola tatarska
* 1882 Bartek Zwycięzca
* 1882 Jamioł


Wszystkie powieści historyczne-
Powieści

potop 1886
ogniem i mieczem 1884
Quo Vadis 1896



Inne jego powieści (przynajmniej 2)-
Powieści

* 1872 Na marne
* Trylogia:


Pan Wołodyjowski (1888)
* 1891 Bez dogmatu
* 1894 Rodzina Połanieckich

* 1900 Krzyżacy
* 1906 Na polu chwały
* 1910 Wiry
* 1912 W pustyni i w puszczy



LICZE NA MAXA[NAJ] CHYBA ZASŁUŻONE;))
8 3 8
2010-03-09T15:22:11+01:00
Data urodzenia i śmierci -ur. 5 maja 1846 w Woli Okrzejskiej, zm. 15 listopada 1916 w Vevey
Pseudonim literacki-
z jakiej rodziny pochodził -zubożałej rodzinie szlacheckiej, pieczętującej się herbem Oszyk
Pochodzenie społeczne-szlachcic
Ile miał żon i dzieci-2 dzieci, 2 zony
Dokąd podróżował-wyjechał do Szwajcarii, odbył podróż do Hiszpanii,w Londynie, następnie przez rok przebywał w Paryżu.,USA
Gdzie zmarł-w Vevey
Jakie otrzymał nagrody
za twórczość literacką-laureat Nagrody Nobla w dziedzinie literatury (1905) za całokształt twórczości
5 tytułów nowel-
# 1873 Humoreski z teki Worszyłły
# 1875 Stary sługa
# 1876 Hania
# 1877 Selim Mirza
# 1877 Szkice węglem
Wszystkie powieści historyczne-
# 1896 Quo vadis
# 1900 Krzyżacy
* Ogniem i mieczem (1884)
* Potop (1886)
* Pan Wołodyjowski (1888)

Inne jego powieści (przynajmniej 2)-
# 1891 Bez dogmatu
# 1894 Rodzina Połanieckich


# 1906 Na polu chwały
5 3 5