Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T15:21:17+01:00
930 - liczba wszystkich uczniów
a - liczba chłopców
86%=0,86
0,86a - liczba dziewcząt

a+0,86a=930
1,86a=930
a=500
930-500=430

Odp:W szkole uczy się 500 chłopców i 430 dziewcząt/

Licze na najlepsze:).
2010-03-09T15:23:34+01:00
930*86%
czyli
930* 0,86=800
930*0,14=130
800+130=930
2010-03-09T15:26:08+01:00
X- liczba chłopaków
0.86x- dziewczyny
x + 0.86x=930
1.86x=930 /:1.86
x=500 - liczba chłopaków
930 - 500 = 430 - liczba dziewczyn