Wykonaj działania i oblicz wartość liczbowa wyrażenia

a) 3(x-1)-2 dla x=4,2
b) 2(y+6)-4(y-6) dla y=½
c)3(a-8)-(5-2a) dla a=-0,5
d) 4(x-y)-(-x+y) dla x=3/2,y=1

przykład
4(y-3)-3(x+1) dla x=4,y=2
4(y-3)-3(x+1)=4y-12-3x-3=-3x+4y-15
dla x+4,y=2
-2*4+4*2=15=-12+8-15=-19

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T15:37:36+01:00
A) 3(x-1)-2 dla x=4,2
3x - 3 - 2
3 x 4,2 - 3 - 2 = 12,6 - 5 = 7,6

b) 2(y+6)-4(y-6) dla y=½
2y + 12 - 4y + 24
2 x 0,5 + 12 - 4 x 0,5 + 24 = 1 + 12 - 2 + 24 = 35

c)3(a-8)-(5-2a) dla a=-0,5
3a - 24 - 5 + 2a
3 x (-0,5) - 24 - 5 + 2 x (-0,5) = -1,5 - 24 - 5 - 1 = - 31,5

d) 4(x-y)-(-x+y) dla x=3/2,y=1
4x - 4y + x - y
4 x 3/2 - 4 x 1 + 3/2 - 1 = 6 - 4 + 3/2 - 1 = 1 + 1,5 = 2,5

Myślę, że nie ma błędów. Zrobiłem troszkę innym sposobem, niż na wzorze.
78 4 78
2010-03-09T15:46:25+01:00
A) 3(x-1)-2 dla x=4,2
3x-3-2 dlax=4,2
3*4,2-2-3-= 12,6-5=7,6

b) 2(y+6)-4(y-6) dla y=½
2y+12-4y+24 dla x=½
1+12-2+24=35

c)3(a-8)-(5-2a) dla a=-0,5
3a-24-5+2a dla a=-½
-1½-29-1 = -31½

d) 4(x-y)-(-x+y) dla x=3/2,y=1
4x-4y-x-y dla x=3/2 , y=1
6-4-1½-1= -½
33 3 33