A).Obl. obwód trójkąta równoramiennego ,w którym podstawa ma 23m,a ramie jest 4 razy dłuższe. b).Obwód trójkąta równoramiennego wynosi 58 cm.Ramię ma długość 22 cm.Jaką długość ma podstawa? BARDZO PROSZĘ NA DZISIAJ....Z GÓRY DZIEKUJE.

2

Odpowiedzi

2010-03-09T15:29:55+01:00
A]
a=23m
c=4a=4×23m=92m
obwód=a+2c=23+2×92=23+184=207m
b]
c=22cm
a+2c=58cm
a+2×22=58
a=58-44
a=14cm ma podstawa
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T15:33:18+01:00
Zadanie 1

podstawa: 23m,
ramię: 23*4= 92m
Obw= a+2b
Obw= 23+(2*92)
Obw= 23+184
Obw= 207m

odp. Obwód trójkąta równoramiennego wynosi 207m.

Zadanie 2

Obw= a+2b
58= a+(2*22)
58-44=a
14=a

odp. Podstawa ma długość 14cm.

:) Pozdrawiam :)