Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T15:32:32+01:00
Aglomeracja jest to zbiór miejscowości, w ktorym dominuje jedno, najwieksze. np. warszawska

Konurbacja jest to zbior miejscowosc, z ktorych zadne sie nie wyroznia.

np.
aglomeracja warszawska
konurbacja górnośląska
4 4 4
2010-03-09T15:35:09+01:00
Konurbacja jest typem aglomeracji w której centrum znajduje się zespół kilku samodzielnych miast

aglomeracja-wielkie skupisko ludności i zabudowy o charakterze miejskim.Ma ona postać zespołu osiedli silnie powiązanych ze sobo gospodarczo i organizacyjnie.

Przykłądy konurbacji:
1.górnośląski okrąg przemysłowy i konurbacja śląska
2.Trójmiasto
3.Zagłębie Ruhry Niemcy
4.Boswash USA
5 3 5