Witam all :)!
Oblicz pole:
a)równoległoboku o podstawie 1,5 dm i wysokości 4,5cm.
b)trójkąta o podstawie 6cm i wysokości 92mm.
c)trapezu o podstawach 18 cm i 1,2 dm oraz wysokości 0,05m.
d) rombu o przekątnych 4,8 cm i 2 i 1/2 cm (w ułamku).

Wskazówka:
Zwróć uwagę na jednostki.
P.s Za najszybszą odpowiedź i obliczenia daje max.
Proszę o szybkie rozwiązanie tego zadania.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T15:42:36+01:00
A)P=a*h=15*4,5=67,5 cm kwadratowego
b)P=1/2*a*h=1/2*6*9,2=27,6 cm kwadratowego
c)P=1/2*(a+b)*h=18*12*5=1080 cm kwadratowego
d)P=1/2 *d1*d2=1/2*4,8*2,5=6 cm kwadratowych
2010-03-09T15:45:00+01:00
A) a*h= 1,5dm*4,5cm=15cm*4,5cm=67,5cm²
b) a*h/2= 6cm*9,2cm=55,2/2=27,6cm²
c) (a+b)*h/2= (18+12cm)*5/2=30*5/2=75cm²
d) 4,8*2,5/2=12/2=6cm²
licze na NAJ;)
2010-03-09T16:25:19+01:00
A) a*h= 1,5dm*4,5cm=15cm*4,5cm=67,5cm²
b) a*h/2= 6cm*9,2cm=55,2/2=27,6cm²
c) (a+b)*h/2= (18+12cm)*5/2=30*5/2=75cm²
d) 4,8*2,5/2=12/2=6cm²
licze na NAJ;)