Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T15:53:09+01:00
Dane:
V = 18km/h = 18 000 m/ 3600 s = 5 [m/s]
T = 6,28 s
m = 500 g = 0,5 kg
Rozw.:
V = 2πr/T
VT =2πr
r = V T / 2π = 5 [m/s] × 6,28 [s] / 2 × 3,14 = 5 m
F = m × V²/ r
F = 0,5 kg × (5 [m/s])² / 5m = 2,5 N
2010-03-09T15:56:55+01:00
Dane:
V = 18km/h = 18 000 m/ 3600 s = 5 [m/s]
T = 6,28 s
m = 500 g = 0,5 kg
Rozw.:
V = 2πr/T
VT =2πr
r = V T / 2π = 5 [m/s] × 6,28 [s] / 2 × 3,14 = 5 m
F = m × V²/ r
F = 0,5 kg × (5 [m/s])² / 5m = 2,5 N