Przy nazwach miejscowości podano, jaka jest odległość w linii prostej między nimi na pewnej mapie oraz skalę tej mapy. Oblicz rzeczywiste odległości między tymi miejscowościami.

a) Miastko - Bytów, 7cm 5mm, skala 1:500 000
b) Szczecin - Nowy Sącz, 1m, skala 1:600 000
c) Warszawa - Praga, 2cm 5mm, skala 1: 20 000 000

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T15:40:53+01:00
A]
skala 1:500 000
odległośc rzeczywista=500 000×7cm 5mm=3 750 000cm=37,5km
(odcinamy 5 zer)
b]
skala 1:600 000
odległosc rzeczywista=600 000×1m(czyli 100cm)=60 000 000cm=600km
c]
skala 1:20 000 000
odległosc rzeczywista:20 000 000×2cm5mm=50 000 000cm=500km
48 4 48
2010-03-09T15:41:42+01:00
A)37,5km
b)600km
c)500km
12 2 12
2010-03-09T15:43:27+01:00
A)7,5cm w skali 1cm = 5km 5*7,5=37,5km
b)skala 1m = 600km
C)2,5cm 1cm = 200km 2,5*200km= 500km
12 2 12