Odpowiedzi

2010-03-09T15:52:33+01:00
B)3x-2(1-2)=0,5(3x+1,5)
3x-2+2=1.5x+0.75
3x-1.5x=0.75
1.5x=0.75 /:1.5
x= 0.5

c)3⅓x+8=4⅖x-8
3⅓x-4⅖x=-16
-1 1/15 (ułamek)=-16 /-1 1/15
x=1

d) ½+¼+⅕=x-1 /*20
10x+5x+4x=x-1
18x=-1 /:18
x=-1/18 (ułamek)

Niestety drugiego nie umiem. :(






1 1 1
2010-03-09T15:53:52+01:00
B)3x-2(1-2)=0,5(3x+1,5)
3x-2+4=1,5x+0,75
3x+2=1,5x+0,75
1,5x=-1,25
x= -1/8
c)3⅓x+8=4⅖x-8
10/3x=22/5x-16
50/15x=66/15-16
-16/15x=-16 |*(-15)
16x=240 |:16
x=15
d)ZAMIAST 1 MA BYĆ X ! !
½+¼+⅕=x-1
10/20+5/20+4/20=x-1
19/20+1=x
1 19/20=x
15.Rozwiąż równanie.
a) x√9-2²=x√25+∛8
3x+4=5x+2
2=2x
1=x
b)√4(x+4⁰)=-∛64-x
2x+2=-4-x
3x=-6 |:3
x=-2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T16:56:39+01:00
Pierwsza osoba kompletnie zle to zrobila , druga gdzies w 30% dobrze /przynajmniej wedlug mnie/
Powinno byc tak:


14.
b)3x-2(1-2)=0,5(3x+1,5)
3x-2+a=1,5x+0,75
3x-1,5x=0,75+2-4
1,5x=-1,25 / : 1,5
x=-1,25 : 1,5
x= 1¼ : 3/2
x=5/4 * 2/3
x=5/6

c)3⅓x+8=4⅖x-8
10/3x-22/5x=-8-8
50/15x-66/15x=-16
-16/15x = -16 :(-16/15)
x=-16 : (-16/15)
x=-16 * (-15/16)
x=15

d)ZAMIAST 1 MA BYĆ X ! !
½+¼+⅕=x-1 /z tego co zrozumialem to chcialas napisac , np. x/2+x/4+x/5 /
10x/20 + 5x/20 + 4x/20=x-1
19x/20 = x-1 / *20
19x=(x-1)*20
19x=20x-20
19x-20x=-20
-x=-20 / *(-1)
x=20

15.
a) x√9-2²=x√25+∛8
x*3 - 4 = x*5 + 2
3x-4 = 5x+2
3x-5x=2+4
-2x=6 / :(-2)
x=-3

b)√4(x+4⁰)=-∛64-x
2*(x+1)=-4-x
2x+2=-4-x
2x+x=-4-2
3x=-6 / :3
x=-2

KONIEC!
Jeśli mozesz to daj NAJ ;)))
1 5 1