Oblicz wartość liczbowa wyrażenia algebraicznego :
a) 2-4a dla a= -5
b)1½b+ ¾ dla b=½
c)8c do potęgi 2 - 13 dla c= - 2
d)⅓-2d:5 dla d=⅓
e) e do 3 potęgi + e do 3 potęgi + e dla e= -4
f) 0,25(f - 0,5) + 0,2 dla f = -0,5

Chciałabym całe obliczenia , nie tylko wyniki :) I oczywiście dziękuję za wszelkie starania ! ;-**

2

Odpowiedzi

2010-03-09T15:50:38+01:00
A) 2- 4*(-5)=2+20=22
b)1*1/2*1/2+3/4= 1/4+3/4=4/4=1
c)8*(-2)-13=(-16)-13=256-13=243
d)1/3-2/3:5=(-1/3) :5 =5/3
e) -64-64-4=-132
f
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T15:52:11+01:00
A) 2-4a=2-4*(-5)=2-20=-18
b)1½b+¾ =1½*½+¾=¾+¾=1 2/4<- dwie czwarte
c)8c do potęgi 2 - 13=8*-2(do potegi 2) - 13=-16(do potegi 2)-13=256-13=243
d)=⅓-2*⅓:5=⅓-2/3(dwie trzecie):5= 2/9(dwie dziewiate):5= 9/2(dziewiec drugich)*5=45/2 (czter.piec drugich)
e)=-64+(-64)+(-4)=-132
f)= 0,25(-0,5-05)+0,2=0,25+0,2=0,45
3 5 3