Odpowiedzi

2010-03-09T15:44:48+01:00
X- zarobki pana Kowalskiego
x + 200 - zarobki Pani Kowalskiej

W ciągu roku dostali 12 wynagrodzeń, razem zarobili 48 000 zł więc:
(12 * x) + [12 * (x+200)] = 48 000
12x + (12x +2400 ) = 48 000
12x + 12x + 2400 = 48 000
24 x = 48 000 - 2400
24 x = 45 600 / : 24
x = 1900

Odp; Pan Kowalski zarabia 1900 zł na miesiąc. A Pani Kowalska o 200 zł więcej, czyli 2100 zł miesięcznie
39 2 39
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T15:46:31+01:00
X-miesięczny zarobek pana kowalskiego
x+200= miesieczny zarobek żony

12x+12(x+200)=48 000
12x+12x+2400=48 000
24x=48 000-2400
24x=45600
x=45600:24
x=1900
x+200=1900+200=2100
mąż zarabia 1900, żona 2100 zł miesiecznie
31 4 31