Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T15:52:56+01:00
Dopełnienie- określenie czasownika odpowiada na pytania przypadków zależnych(czyli wszystkich oprócz mianownika) np. podam zdanie Na zabawie karnawałowej zostałam królową balu (tutaj dopełnieniem będzie zostałam).
4 5 4
2010-03-09T15:56:39+01:00
Dopełnienie określa czasownik.. Odpowiada na pytanie: kogo.? co.? czego.? komu.? czemu.? kim.? czym.? odpowiada również, na pytania przypadków oprócz mianownika. Np. Ala nie lubi dżemu. Asia czesała się szczotką. Kinga wołała o pomoc.
2 3 2