1.Suma trzech kolejnych liczb parzystych jest równa 78.Znajdź te liczby
2.Suma trzech kolejnych liczb calkowitych wynosi 54.Znajdź te liczby.
3.Suma trzech kolejnych liczb nieparzystych wynosi 160.Znajdź te liczby.
4.Połowa pewnej liczby jest o 81 mniejsza od dwukrotności tej liczby.Znajdź tę liczbę
5.Suma dwóch liczb jest równa 11.Suma trzykrotności i czterokrotności drugiej wynosi 39.Znajdź tę liczbę

Proszę o dobre rozwiązanie
Daję najlepszą!!!!!

3

Odpowiedzi

2010-03-09T16:05:39+01:00
1) 2a + (2a + 2) + (2a + 4) = 78
6a = 78
a = 12

te liczby to:
2a = 24
2a + 2 = 26
2a + 4 = 28

2) a + (a+1) + (a+2) = 54
3a = 51
a = 17

te liczby to:
a = 17
a + 1 = 18
a + 2 = 19

4) 1/2x = 2x + 81
1/2x - 2x = 81
-1,5x = 81
x = -54
ta liczba to -54

5) układ równań:
a + b=11
3a+4b=39

a=11-b
3(11-b)+4b=39
33-3b+4b=39
b=6
a=5

te liczby to 5 i 6

3) nie da się chyba zrobić, bo suma trzech kolejnych liczb nieparzystych powinna być nieparzysta
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T16:39:18+01:00
1.

liczba parzysta - 2x

2x+2x+2+2x+2+2 = 78
6x+6 = 78
6x = 72 |:6
x = 12

I 12*2 = 24
II 26
III 28


2.

x - liczba całkowita

x+x+1+x+2 = 54
3x+3 = 54
3x = 51 |:3
x = 17

I 17
II 18
III 19


3.

tego zadania nie da się wykonać, gdyż suma trzech liczb nieparzystych zawsze będzie nieparzysta :)


4.

x - opisywana liczba

0,5x+81 = 2x
81 = 1,5x |:1,5
x = 54


5.


tutaj chyba będzie: "... trzykrotności PIERWSZEJ i czterokrotności drugiej..."

I liczba - x
II liczba - y

x+y = 11
3x+4y = 39

x = 11-y
3(11-y)+4y = 39

x = 11-y
33-3y+4y = 39

x = 11-y
y = 39-33

x = 11-y
y = 6

x = 5
2 4 2
2010-03-09T16:49:43+01:00
1. 78/3=26 26-2=24 24+2=26 26+2=28
24+26+28=78 liczby te to 24,26,28
2. 54/3=18 18-2=16 17+2=18 18+2=20
16+18+20=54 liczby te to 16,18,20
3. musiales\as sie pomylic bo sie nieda.
4. 81=2x-0,5x
81=1,5x/1.5
54=x
5.niewiem