Odpowiedzi

2010-03-09T16:06:14+01:00
Musisz zamienić skalę na skalę mianowaną i podstawić do proporcji:
1:190000cm
1:1900m
1:1,9km

1 - 1,9
x - 450
x = 450/1,9
x =(w przybliżeniu) 237 km
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T16:11:18+01:00
Cóż, mi wychodzi, ze bardziej wynik to 237km, ale widocznie ktoś sobie coś pozaokrąglał. Ale od początku.

Zamianę skali potrafisz?
Mamy napisane, że 1 cm odpowiada w rzeczywistości 190 000 cm.
W zadaniu rzeczywistą odległość między miastami mamy podaną w kilometrach, więc także te nasz cm zamieńmy na km.
1km - 100 00cm
więc te 190 000 dzielimy na 100 00. równie dobrze możemy przesunąć przecinek o 5 miejsc (z km na cm lub odwrotnie to zawsze 5 miejsc, a z cm na m i odwrotnie - 2 miejsca).
190 000cm - 1,9 km

Widzę, że ktoś kto to zadanie rozwiązywał i wyszło mu 255, dla ułatwienia zaokrąglił sobie ten wynik do 2. Więc my też tak zróbmy:
1,9 ~ 2km

Rzeczywista odległość między miastami wynosi 450km. Podzielmy więc tą odległośc przez nasz wynik:
450:2=255km
I proszę bardzo ;)
W dzieleniu przez 1,9 wychodzi tak:
450:1,9 = 236,8421053
W zaokrągleniu:
236,8421053 ~ 237km


W całości, z tym wynikiem jaki ma Ci niby wyjść:
1:190 000
1 - 1,9km
1,9 ~ 2km
450:2=255km

Prawidłowy wynik:
1:90 000
1 - 1,9km
450:1,9 = (w zaokragleniu) 137km