Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T15:52:19+01:00
Bitwa na Psim Polu – prawdopodobnie potyczka lub inne drobne starcie zbrojne jesienią roku 1109 na terenach Psiego Pola, dzisiejszej dzielnicy Wrocławia, pomiędzy wojskami księcia polskiego Bolesława III Krzywoustego i króla niemieckiego Henryka V, które Wincenty Kadłubek w swej relacji (a w ślad za nim niektórzy inni kronikarze) przedstawił jako rzekomą walną bitwę i wielki sukces polskiego oręża.
3 4 3
2010-03-09T15:53:22+01:00
Psie Pole - miasto nad rzeką Widawą na Dolnym Śląsku, w 1928 wcielone do Wrocławia, obecnie część osiedla Psie Psie Pole - północna dzielnica Wrocławia, obejmująca tereny położone na północ od Odry i kanałów tej rzeki
Psie Pole - osiedle należące do wrocławskiej dzielnicy Psie Pole
Psie Pole Zawidawie - osiedle utworzone na na mocy Uchwały Rady Miejskiej Wrocławia nr. XXIX/2258/04
Psie Pole - powieść Karola Bunscha
bitwa na Psim Polu - starcie, opisywane przez Wincentego Kadłubka jako wielka bitwa stoczona w roku 1109
1 miejscowość w Polsce:
Psie Pole - wieś w woj. wielkopolskim, w pow. krotoszyńskim, w gminie Koźmin Wielkopolski
1 5 1
2010-03-09T16:07:48+01:00
-Psie Pole - miasto nad rzeką Widawą na Dolnym Śląsku

-Psie Pole - północna dzielnica Wrocławia, obejmująca tereny położone na północ od Odry i kanałów tej rzeki

-Psie Pole - osiedle należące do wrocławskiej dzielnicy Psie Pole

-Psie Pole - powieść Karola Bunscha

-bitwa na Psim Polu - starcie, opisywane przez Wincentego Kadłubka jako wielka bitwa stoczona w roku 1109


(myślę że chodzi jednak o 1 pojęcie: miasto nad rzeką Widawą na Dolnym Śląsku)



Pozdrawiam ;)
1 5 1