Odpowiedzi

2010-03-09T15:58:27+01:00
Bo w glebie wzrasta stęzenie soli. Sól w glebie pochlania wode i sprawia ze chociaz gleba jest wilgotna to rosliny nie moga pobrac z niej wody i usychaja
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T16:05:38+01:00
Zapewne chodzi o posypywanie chodników solą
Rośliny więdną i sa podatne na choroby, ponieważ podczas posypywania chodników solą zostaje zaburzona osmoza.
Osmoza to przenikanie wody z roztworu mniej stężonego( mniej soli), do roztworu bardziej stężonego.Dzięki temu roślina pobiera wodę wraz z solami mineralnymi. Jeśli zostanie zaburzona( roztwór w glebie stanie się bardziej stężony) roślinie będzie brakować substancji do fotosyntezy, a co się z tym wiąże- będzie osłabiona:)
2 3 2