Koleżanka zachaczyła ostrym nożem o swoja szyje i krwawi z tetnicy szyjnej masz do dyspozycji tylko brudna chusteczke i pasek od spodni . twoje prawidlowe postepowanie to i uzasadnij dlaczego taka odpowiedz:
A)nie stosujesz chusteczki bo grozi to zakazeniem,ale przykladasz swoje palce do jej rany i uciskasz
B)z paska i chusteczki tworzysz opaske uciskowa,zeby zapobiec wykrwawieniu
C) niezwlocznie dajesz jej chusteczke zeby palcem przycisnela ja do rany gdyz ryzyko zakazenia jest mniejszym zlem niz wykrwawienia
D)ukladasz ja w pozycji przeciwwstrzasowej i wzywasz pomoc

2

Odpowiedzi

2010-03-09T15:53:50+01:00
C) niezwlocznie dajesz jej chusteczke zeby palcem przycisnela ja do rany gdyz ryzyko zakazenia jest mniejszym zlem niz wykrwawienia
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T15:57:02+01:00
Odpowiedź c. Nie można zakładać opatrunku uciskowego na szyi, gdyż grozi to uduszeniem. Nie można dopuszczać do bezpośredniego kontaktu z krwią, gdyż osoba może być zarażona np. żółtaczką.
2 5 2