Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-22T18:58:03+02:00
- sprowadzenie do Europy nowych chorób
- nowe potęgi : Hiszpania, Portugalia
- sprowadzenie do Europy nowych roślin
- odkrycie nowych zasobów naturalnych
- handel trójkątny
- potwierdzenie kulistości ziemi
- wyprawy konkwistadorów
2009-10-22T19:07:01+02:00
1 przyczyny wypraw
- poszukiwanie nowych ladow
- chec wzbogacenia sie
- poszukiwanie kruzcow

2 odkrywcy
- Bartlomiej Diaz - 1488
- Francis Drake - 1588
- Krzysztof Kolumb - 1492
- Vasco da Gama 1497 r - doplynal do Indi
Ferdynand Magellan - jako pierwszy oplynal ziemie

3 Z obcych kontynentow przywieziono miedzy innymi
- ziemniak
- tyton
- pomidor
- pieprz