Ola ma a lat i jest najstarsza z rodzeństwa.

Renata jest o rok młodsza od Oli, Michał o 3 lata młodszy,

Dorota o 6 lat, a Paweł jest dwa razy młodszy od Oli.

Opisz za pomocą wyrażenia algebraicznego, ile rodzeństwo ma w sumie lat?

3

Odpowiedzi

2010-03-09T16:01:31+01:00
A + a-1 + a-3 + a-6 + 1/2 a
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T16:02:10+01:00
Ola - a
renata - a-1
michał - a-3
dorota - a-6
paweł - x/2

a+a-1+a-3+a-6+x/2=4,5a-10
1 5 1
2010-03-09T16:04:14+01:00
A- wiek oli
a-1 wiek renaty
a-3 wiek michała
a-6 wiek doroty
½a wiek pawła

a+(a-1)+(a-3)+(a-6)+½a
1 5 1