Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T16:07:15+01:00
R=h
r-promień, h-wysokość
Pb=200π
Pb=2πrh
2πrh=200π /÷2π
rh=100 za h podstawiamy r, ponieważ są sobie równe
r²=100
r=10
Pp=πr²
Pp=10²π=100πcm²

Licze na najlepsze:).
117 4 117
2010-03-09T16:11:33+01:00
DANE:
r=H
Pb=200π
P=2πr²+2πrH
SZUKANE:
Pp=?

Pb=2πrH
200π=2πrH /:2π
rH=100
r=H
r²=100 /√
r=10
Pp=πr²
Pp=π10²
Pp=100π
Odp.: Pole podstawy walca wynosi 100π.
36 4 36
2010-03-09T16:16:29+01:00
Pole pow. bocznej=pole prostokąta o bokach: 2*pi*r oraz h
<~ rozkładamy powierzchnię boczną tego walca, tak jakby na płasko

Pb=2*pi*r*h=200*pi
z danych wynika że h=r więc pod h wstawiamy r
2*pi*r^2=200*pi /:(2*pi)
r^2=100

Pole podstawy walca(okrąg): pi*r^2 <~podstawiamy 100 za r^2
Pp=100pi
~~~~~~~~
18 3 18