Drugą pod względem długości rzeką na świecie ,po Nilu jest Amazonka.Rzeka ta płynie w Ameryce Południowej i uchodzi do Atlantyku,wlewając do niego średnio 22000 m sześciennych wody w ciągu sekundy.Oblicz ile hektolitrów słodkiej wody z Amazonki wpływa w ciągu doby do Atlantyku.Proszę o szybkie rozwiązanie;/

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T16:20:50+01:00
22 000 m³ = 22 000 000 litrów = 220 000 hektolitrów

1 minuta = 60 sekund
1h = 60 minut = 3600 sekund
24h = 3600 sekund * 24 = 86 400 sekund

86 400 * 220 000 hektolitrów = 19 008 000 000 hektolitrów = 19,008 miliardów hektolitrów
22 4 22
2010-03-09T16:27:08+01:00
22000m3=22000*1000dm3=22000000dm3=22000000litrów/sekundę
doba= 24*60*60=86400s
86400*22000000=1900800000000l=19008000000hl
6 3 6