Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • capo
  • Rozwiązujący
2010-03-09T16:20:08+01:00
M - wiek mamy
s - wiek syna

m-2 = 4(s- 2)
m+ s+ 20= 74

m= 4s- 6
m+ s = 54

m= 4s- 6
4s- 6+ s= 54

m= 4s- 6
5s= 60

m= 4s- 6
s= 12

m= 4* 12- 6
s= 12

m= 42
s= 12
2010-03-09T16:33:25+01:00
X - wiek matki
y - wiek syna

x-2=4y
x+10+y+10=74

x-4y=2
x+y=74-10-10

x-4y=2
x+y=54

x=54-y

54-y-4y=2
-5y=2-54
-5y=(-52) //:(-5)
y=10⅖

x=54-y
x=54-10⅖
x=43 ³/₅

zatem odpowiedz :

x=43³/₅
y=10⅖