Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T16:18:54+01:00
Prowincje rzymskie :
241 p.n.e. Sicilia - propretorska,
231 p.n.e. Corsica et Sardinia - propretorska,
197 p.n.e. Hispania Citerior i Hispania Ulterior - propretorskie,
167 p.n.e. Illyricum - propretorska,
146 p.n.e. Macedonia-Achaea - propretorska,
146 p.n.e. Africa proconsularis - prokonsularna,
129 p.n.e. Asia - prokonsularna,
120 p.n.e. Gallia Transalpina, późniejsza Gallia Narbonensis - propretorska,
81 p.n.e. Gallia Cisalpina - propretorska, w czasach późnego Cesarstwa włączona do Italii,
74 p.n.e. Bitynia - propretorska,
74 p.n.e. Cyrenaica et Creta - propretorska,
64 p.n.e. Cilicia et Cyprus - propretorska,
64 p.n.e. Syria - propretorska,
30 p.n.e. Aegyptus - propretorska, rządzona przez ekwitę jako Praefectus augustalis
15 n.e. Moesia - propretorska.
1 1 1
  • Użytkownik Zadane
2010-03-09T16:19:26+01:00
Prowincje w czasach Republiki i daty ich powstania

241 p.n.e. Sicilia - propretorska,
231 p.n.e. Corsica et Sardinia - propretorska,
197 p.n.e. Hispania Citerior i Hispania Ulterior - propretorskie,
167 p.n.e. Illyricum - propretorska,
146 p.n.e. Macedonia-Achaea - propretorska,
146 p.n.e. Africa proconsularis - prokonsularna,
129 p.n.e. Asia - prokonsularna,
120 p.n.e. Gallia Transalpina, późniejsza Gallia Narbonensis - propretorska,
81 p.n.e. Gallia Cisalpina - propretorska, w czasach późnego Cesarstwa włączona do Italii,
74 p.n.e. Bitynia - propretorska,
74 p.n.e. Cyrenaica et Creta - propretorska,
64 p.n.e. Cilicia et Cyprus - propretorska,
64 p.n.e. Syria - propretorska,
30 p.n.e. Aegyptus - propretorska, rządzona przez ekwitę jako Praefectus augustalis
15 n.e. Moesia - propretorska.
1 1 1