Odpowiedzi

2010-03-09T16:53:14+01:00
Witaj
Kościół bożego ciała w poznaniu powstał w miejscu, gdzie według legendy odnaleziono skradzione i sprefarowane przez żydów hostie. wkrótce po tych wydarzeniach powstała tu drewniana kaplica, a rosnąca sława tego miejsca sprawiła, że w 1406 roku władysław jagiełło ufundował w jej miejsce gotycki klasztor i kościół karmelitów trzewiczkowych. Kościół i klasztor swą obecną forme zyskał po przebudowie z lat 1465-1470
mam nadzieje, że pomogłem
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T16:59:57+01:00
Więc tak : Wykradzione zostały Najświętsze Hostie,a następnie sprofanowane w kamienicy (ul.Żydowska) i zostały one porzucone na łąkach(nadwarciańskich).W tym miejscu gdzie znaleziono Hostie została wybudowana drewniana kapliczka a póżniej Kościół(1406r) na życzenie króla Władysława Jagiełły.
Myślę,że pomogłam(miałam to na religii). :)
2010-03-09T17:53:16+01:00
Chyba jakieś przemienienie