Uzupełnij:

Wymiary prostopadłościanu: 2 cm x 2 cm x 5 cm
pole powierzchni prostopadłościanu:
objętość prostopadłościanu:

Wymiary prostopadłościanu: 1m x 1m x 10cm
pole powierzchni prostopadłościanu:
objętość prostopadłościanu:

+ MUSZĄ BYĆ OBLICZENIA.!

Z góry dziękuję ;**

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T16:31:34+01:00
Wymiary prostopadłościanu: 2 cm x 2 cm x 5 cm
pole powierzchni prostopadłościanu:jesli podstwa jest kwadrat
2*2=4cm2 (pole podstawy)
2*5=10cm2 ( pole sciany)
Obj.=2* pole podstawy + 4*pole sciany= 2*4+4*10=8+40=48cm2

objętość prostopadłościanu: OBJ. = A*B*C
V=2*2*5=4*5=20cm3

Wymiary prostopadłościanu: 1m x 1m x 10cm
10cm=0,1m
pole powierzchni prostopadłościanu:jesli podstawa jest kwadrat.
1*1=1m2 (pole podstawy)
1*0,1=0,1m2 (pole sciany)
Obj.=2* pole podstawy + 4*pole sciany= 2 * 1m2 + 4 * 0,1m2 = 2m² + 0,4m² =2,4m²

objętość prostopadłościanu:V=a*b*c
V=1*1*0,1=1*0,1=0,1m³

nie wiem czy to jest dobrze ale powinno :)
8 4 8
2010-03-09T16:35:39+01:00
Wymiary prostopadłościanu: 2 cm x 2 cm x 5 cm
pole powierzchni prostopadłościanu:
a=2,b=2,h=5
Pc=2ab+2bh+2ah
Pc=2*2*2+2*2*5+2*2*5
Pc=8+20+20
Pc=48cm²

pole powierzchni prostopadłościanu:
a=5,b=2,h=2
Pc=2ab+2bh+2ah
Pc=2*5*2+2*2*2+2*5*2
Pc=20+8+20
Pc=48cm²


Wymiary prostopadłościanu: 1m x 1m x 10cm
pole powierzchni prostopadłościanu:
a=1,b=1,h=10
Pc=2ab+2bh+2ah
Pc=2*1*1+2*1*10+2*1*10
Pc=2+20+20
Pc=42cm²

pole powierzchni prostopadłościanu:
a=10,b=1,h=1
Pc=2ab+2bh+2ah
Pc=2*10*1+2*1*1+2*10*1
Pc=20+2+20
Pc=42cm²
4 4 4