"Na zdrowie"
Szlachetne zdrowie,
Nikt się nie dowie,
Jako smakujesz,
Aż się zepsujesz.
Tam człowiek prawie
Widzi na jawie
I sam to powie,
Że nic nad zdrowie
Ani lepszego,
Ani droższego;
Bo dobre mienie,
Perły, kamienie,
Także wiek młody
I dar urody,
Miejsca wysokie,
Władz szerokie
Dobre są, ale-
Gdy zdrowie w cale.
Gdy nie masz siły,
I świat niemiły.
Klejnocie drogi,
Mój dom ubogi
Oddany tobie
Ulubuj sobie!



Wypisz z fraszki "Na zdrowie" znane Ci środki poetyckie.

2

Odpowiedzi

2010-03-09T16:27:39+01:00
Anafora:"Ani lepszego,
Ani droższego;"
"Gdy zdrowie w cale.
Gdy nie masz siły"
epitety:miejsca wysokie,dom ubogi
apostrofa"szlachetne zdrowie!

2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T16:27:49+01:00
Wiersz ma 24 wersy, pięciozgłoskowiec
Rymy parzyste:
"Zdrowie-dowie, prawie-jawie"
Występuje anafora:
"Ani lepszego
Ani droższego"
"Gdzie zdrowie całe
Gdzie nie masz siły"
Wyliczenia:
"dobre minie, perły, kamienie, wiek młody, dar urody"
Epitety:
"szlachetne zdrowie, dobre mienie, wiek młody"
Apostrofa "szlachetne zdrowie"
4 2 4