Proszę o dokładne rozpisanie zadania , dla siebie i dla mojej pani żeby coś zrozumiała a więc z góry dziękuję za najlepsza odpowiedź daje najwięcej ;)
Treść: Akwarium w kształcie prostopadłościanu o podstawie 60cm x 30cm i wysokość 40cm kosztuje w sklepie 305zł.Takie samo akwarium może być wykonane na zamówienie w zakładzie szklarskim - wtedy płaci się 3,15zł za każdy dm² powierzchni akwarium.Czy bardziej opłaca się kupić akwarium w sklepie, czy też zlecić jego wykonanie?

3

Odpowiedzi

2010-03-09T16:25:08+01:00
Dane:
60cm - a (długość akwarium)
30cm - b (szerokość akwarium)
40cm - h (wysokość akwarium)
305zł - koszt gotowego akwarium
3,15zł - cena za każdy dm2 powierzchni akwarium w zakładzie szklarskim
Szukane: czy bardziej opłaca się kupić akwarium czy też zlecić jego wykonanie?
rozwiązanie:
Pc (prostopadłościanu) = 2(ab +bh +ah)
Pc (prostopadłościanu) = 2(60cm*30cm + 30cm*40cm + 60cm*40cm
Pc (prostopadłościanu) = 2(1800cm2 + 1200cm2 + 2400cm2)
Pc (prostopadłościanu) = 2*5400cm2
Pc (prostopadłościanu) = 10800cm2
dm2 = 100cm2
10800cm2 = 108dm2
108dm2 * 3,15zł = 340,2zł
odp. lepiej kupić gotowy zaoszczędzimy 35,2zł
2010-03-09T16:26:42+01:00
V=60×30×40=72000cm³
72000cm³=72dm³
72×3,15=226,8zł
Odp: Bardziej oplaca sie na zamowienie
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T16:28:23+01:00
V=60cm*30cm*40cm=72000cm³=72dm³

72dm³*3,15zł=226,8zł

305zł<226,8zł

odp. bardziej opłaca się kupić akwarium na zamówienie.