Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T16:26:58+01:00
Moim zdaniem przepisem na spowiedź jest :
-zastanowienie się nad sensem spowiedzi,aby grzechy które wypowiemy były spowiedzią szczerą i z serca
-przypomnienie sobie tych grzechów
4 3 4
2010-03-09T16:41:59+01:00
1. Nie bój się księży. Pamiętaj, że spowiedź jest radosnym spotkaniem z Chrystusem, do którego kapłan ma Cię zaprowadzić.
2. Spróbuj zwracać się wprost do Jezusa.
3. Zanim zaczniesz wymieniać grzechy, podziękuj Bogu za to, co dobrego ostatnio się wydarzyło w Twoim życiu.
4. Jeżeli jest to możliwe, pomódl się wspólnie ze spowiednikiem o dobrą spowiedź.
5. Ksiądz też człowiek- może się mylić lub być zmęczonym. Bądź wyrozumiały.
6. Moc odpuszczania grzechów ma ksiądz, a nie jego ubiór. Kapłan nie musi być w sutannie, ani mieć na sobie stuły.
7. Masz prawo prosić o spowiedź poza konfesjonałem. Nie rezygnuj z tego tylko dlatego, że w Twojej parafii nie ma takiego zwyczaju
8. Najlepszy spowiednik to ksiądz, który o Tobie najwięcej wie.
9. Wybierając się na kilkudniowy rajd, nie zmieniasz codziennie butów. Jeśli chcesz daleko zajść w życiu duchowym, zdecyduj się na stałego spowiednika.
10. Mając stałego spowiednika, czasami idź do obcego księdza. Zyskasz nowy punkt widzenia na wiele spraw i unikniesz uzależnienia od jednego kapłana
3 4 3
2010-03-09T16:44:50+01:00
1. Nie bój się księży. Pamiętaj, że spowiedź jest radosnym spotkaniem z Chrystusem, do którego kapłan ma Cię zaprowadzić.
2. Spróbuj zwracać się wprost do Jezusa.
3. Zanim zaczniesz wymieniać grzechy, podziękuj Bogu za to, co dobrego ostatnio się wydarzyło w Twoim życiu.
4. Jeżeli jest to możliwe, pomódl się wspólnie ze spowiednikiem o dobrą spowiedź.
5. Ksiądz też człowiek- może się mylić lub być zmęczonym. Bądź wyrozumiały.
6. Moc odpuszczania grzechów ma ksiądz, a nie jego ubiór. Kapłan nie musi być w sutannie, ani mieć na sobie stuły.
7. Masz prawo prosić o spowiedź poza konfesjonałem. Nie rezygnuj z tego tylko dlatego, że w Twojej parafii nie ma takiego zwyczaju
8. Najlepszy spowiednik to ksiądz, który o Tobie najwięcej wie.
9. Wybierając się na kilkudniowy rajd, nie zmieniasz codziennie butów. Jeśli chcesz daleko zajść w życiu duchowym, zdecyduj się na stałego spowiednika.
10. Mając stałego spowiednika, czasami idź do obcego księdza. Zyskasz nowy punkt widzenia na wiele spraw i unikniesz uzależnienia od jednego kapłana.
11. Nie odkładaj spowiedzi na ostatnią chwilę przed świętami. Jeśli tak zrobisz, licz się z koniecznością szybkiej spowiedzi.
12. To, co najtrudniejsze, najlepiej mówić od razu.
13. Jeśli chcesz, żeby spowiednik zwrócił na jakiś problem szczególną uwagę, zaznacz, że to ważne.
4 3 4