4.15.
Oblicz, jaką drogę przebędzie w czasie 0,5h rowerzysta poruszający się ze stałą szybkością 20km/h.
4.18
Kula do kręgli poruszająca się ruchem prostoliniowym jednostajnym przebywa w czasie 4s odcinek toru od długości 20 m.Oblicz szybkość kuli wyraź tę szybkość w km/h.
4.22
Uczniowie wyjechali na wycieczkę autokarową w pierwszym dniu w czasie 5 h przebyli trasę 300 km. Jaką drogę przebył autokar średnio w ciągu godziny.
4.24
Narciarz w czasie 5 minut przejechał trasę nartostrady o długości 1800 m. Oblicz średnią szybkość narciarza.
4.26
Motocyklista jechał z Krakowa do Myślenic ze średnią szybkością 72 km/h, przebył te trasę w czasie 30 min. Oblicz jaką drogę przejechał motocyklista.


Z góry dzięki daje naj.! :*****

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • tomp
  • Początkujący
2010-03-09T16:38:45+01:00
4.15.

t=0,5h
v=20km/h
s=v*t
s=0,5h*20km/h=10km

4.18

t=4s
s=20m
v=s//t
v=20m//4s=5m//s

5m//s*3,6=18km/h

4.22

t=5h
s=300km

v=s//t
v=300km//5h
v=60km/h

4.24

t=5m=300s
s=1800m
v=s//t
v=1800m//300s
v=6 m//s

4.26

v=72 km/h
t=30min=0,5h
s=0,5h*72km/h
s=36km
15 4 15
2010-03-09T16:52:22+01:00
4.15.
s=v*t
s=0,5*20=10km-droga

4.18
4sekundy=0.001h
20m=0,02km
v=s/t=0,02/0.001
v=20km/h-szybkość

4.22
300/5=60
odp. średnio podczas godziny przejechali 60km.

4.24
v=s:t - szybkość średnia
5min=1/12 h
1800m=1.8km
v=1.8/:1/12=21.6
Odp. Szybkość średnia wynosi 21.6km/h.

4.26
s=vt
s=72*0.5
s=36km
odp.Motocyklista przejechał 36km.
5 4 5
2010-03-09T17:29:38+01:00
4.15.
S = V*t
S = 20km/h*0,5h = 10km

4.18
V = S:t
V = 20m:4s = 5m/s = (5(18/5)) km/h = 18km/h

4.22
V = S:t
V = 300km:5h = 60km/h
S = V*t
S = 60km/h*1h = 60km

4.24
V = S:t
1800m:5min = 1800m:300s = 6m/s

4.26
S = V*t
S = 72km/h*30min = 72km/h*0,5h = 36km
4 4 4