Odpowiedzi

2010-03-09T16:37:11+01:00
Pani Kowalska zarabia miesięcznie o 200 zł więcej od pana Kowalskiego . W ciągu roku oboje razem zarobili 48 tys . zł . Jakie jest miesięczne wynagrodzenie pani Kowalskiej , a jakie pana Kowalskiego ?

zarobek miesięczny = 48000/12=4000
{a=b+200
{a+b=4000

{a=b+200
{b+200+b=4000

{a=b+200
{2b=3800

{a=b+200 => a= 2100
{b=1900

Pani Kowalska zarabia miesięcznie 2100zł, a Pan Kowalski 1900zł.
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T17:21:53+01:00
Ułóż równanie i rozwiąż :

Pani Kowalska zarabia miesięcznie o 200 zł więcej od pana Kowalskiego . W ciągu roku oboje razem zarobili 48 tys . zł . Jakie jest miesięczne wynagrodzenie pani Kowalskiej , a jakie pana Kowalskiego ?

x-zarobki Kowalskiego(m-c)
x+200-zarobki Kowalskiej(m-c)
x+x+200=48 000:12
2x+200=4 000
2x=4 000-200
2x=3 800
x=1 900
x+200=2 100
Kowalska- 2100zł, a Kowalski-1900zł
2 5 2