Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T16:39:37+01:00
Znaczenie pozytywne:
glony są wykorzystywane jako pokarm w gospodarce rybnej
biorą udział w biologicznym oczyszczaniu wód
dostarczają tlen w środowisku
jako nawóz wzbogacają glebę w próchnicę
wykorzystywane są jako pasza dla zwierząt (listownica,marszczyn)
stanowią białkowy pokarm dla człowieka (chlorella,marszczyn)
są źródłem witamin:jodu,boru,soli potasowej i solowej


Znaczenie negatywne,
nadmierny i nieporządany rozwój glonów powoduje:
zakwity wody i przyduch
z masowym ginięciem fauny wód
zapychanie filtrów utrudniająje przepływwody
obrastanie i obniżanie statków
obniżanie wodorów smakowo-zapachowych ryb

pozdrawiam ;**
9 4 9
2010-03-09T16:40:39+01:00
Oczyszczają morza i oceany, są używane w gastronomi oraz są źródłem ochrony dla niektórych ryb - POZYTYWNE

Niektóre wytwarzają śmiertelne trujące substancje - NEGATYWNE

!!!PROSZĘ!!!
5 2 5