1. Jakie zwierzęta żyją w Arabii Saudyjskiej?
2. Jaka nazwa jest charakterystyczna dla krajobrazu Półwyspu Arabskiego?
3. Wypisz 4 różne wyżyny i napisz jakie żyją tam zwierzęta
- na wyżynie Abisyńskiej
- Gujańskiej
- dowolnej (czyt. wybierz jakąś)
- dowolnej (czyt. wybierz jakąś)
4. Napisz co twoim zdaniem powoduje dużą różnorodność zwierząt na wyżynach.
5. Uzasadnij prawdziwość zdania WYŻYNY NA ŚWIECIE MAJĄ RÓŻNORODNE KRAJOBRAZY

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T17:50:49+01:00
1.antylopy i dromadery (wielbłądy jednogarbne)
2.pustynie i półpustynie
3. Wyżyna Abisyńska - krokodyle, strusie, lwy
Wyżyna Gujańska - mrówkojady
Wyżyna Srodkowo-syberyjska - bobry, jelenie
Wyżyna Meksykańska - jaguary, mrówkojady
4. Panujący tam krajobraz, roślinność, położenie n.p.m., temperatura, położenie w strefie klimatycznej.
5.Ich krajobrazy zależą od wysokości na jakiej są położone, strefie klimatycznej, w której leżą, zwierzętami jakie je zamieszkują, uformowaniem terenu, ludności jakie je zamieszkują.
23 4 23
2010-03-09T18:41:18+01:00
1. gepardy, gazele, hieny, lisy, oryksy, szakale, skoczek pustynny, gady i ptaki
2. zyzny polksiezyc
3.-koziorożec, koziołek skalny żeneta etiopska wilk abisyński pawian ślepiec afrykański
-niedźwiedzie andyjskie, oceloty, oposy, pekari, kajmany, na wodach przybrzeznych delfiny
-wyzyna tybetanska jaki pantera sniezna antylopa tybetanska owca argali
-wyzyna mongolska kułan, pantera śnieżna, baktrian oraz koń Przewalskiego
4. moim zdaniem klimat
5. maja roznorodne krajobrazy gdyz jest rozny klimat na niektorych jest wiecej deszczu na niektorych mniej .. od klimatu jest uzalezniony krajobraz
17 4 17