Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T16:42:21+01:00
Dane:
h-10cm = 0,1m

szukane p-?

d-1000 (gęstość wody)

p=d*g*h
g- 10N
p= 1000*10*0,1= p= 1000Pa (p)= (N/ m (do kwadratu)= (Pa) p= 1000Pa = 100 hPa = 1kPa

Odp. Woda wywiera na dno naczynia ciśnienie równe 1kPa
pozdrawiam
;**
5 3 5
2010-03-09T16:48:00+01:00
Ciśnienie hydrostatyczne wyraża się wzorem:
P = pgh
P = 1000kg/m³ (gęstość wody)
h = 10cm = 0,1m (wysokość wody w naczyniu)
g = 10m/s² (przyśpieszenie ziemskie)
P = ? (ciśnienie)
P = 1000kg/m³*10m/s²* 0,1m = 1000Pa = 1kP
2 4 2