Przed klasówką z przyrody Marcin położył się do łóżka o godzinie 22:00 Przez pierwsze 1½ godziny nie mógł zamrużyć oka.Wreszcie zasnął.Przez 2,25 godziny spał na lewym boku a przez 2⅓ godziny na prawym.Później przez1¹/₁₂ godziny śniły mu się koszmary i wiercił się niespokojnie.Wreszcie zasnął mocno i do rana spał twardym snem przez 3⅓ godziny..
O której się obudził?
obliczenia i wg..
z góry dzięki.;**

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T16:49:21+01:00
Zasnąl o 22.00 + 1h30+2h25 +2h20+1h5+3h20= 8.40 Obudził się o 8.40.
2010-03-09T16:54:54+01:00
Zapisuje tak ½=1/2
h=godzina
1 1/2+2,25+2 1/3+1 1/12+3 1/3=1 1/2+2 1/4+2 1/3+1 1/12+3 1/3=
=1 6/12+2 3/12+2 4/12+1 1/12+3 4/12=3 9/12+6 9/12=9 3/12

9 3/12=9 15/60
22h+9h 15min=31h 15min

31h 15min-24h=7h 15min

odpowiedź: Marcin obudził się o 7.15