1) Podaj dwa przykłady dyfuzji zaobserwowane w życiu codziennym
2) Zaznacz przykłady, które potwierdzają zachodzenie procesu dyfuzji
a) unoszący się zapach smażonej ryby
b) otrzymywanie tlenu z manganianu (VII) potasu
c) reakcje chemiczna magnezu z kwasem solnym
d) rozprzestrzenianie się zapachu dezodorantu
e) spalanie magnezu
f) mieszanie kaszy z ryżem
(Ćw. Chemia nowej ery kl.I str.46,47
a i jak by ktoś mógł to zadanie17 s. 18) :*

3
dwa przyklady dyfuzji rozpylanie perfum lub dezodorantow w zamknietym pomiezczeniu np sali lekcyjnej
wlewanie soku do wody
zad 2 to bedzie a i d
1. Rozpylanie perfumów i dezodorantów.
2. Przygotowywanie herbaty: zamaczanie woreczka herbaty do wody.

Odpowiedzi

2010-03-09T16:45:30+01:00
1. rozchodzenie sie zapachu perfum,
rozchodzenie sie niemilych zapachow
2. a,d,b
19 3 19
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T16:46:01+01:00
1)
przenikanie tlenu do krwi w procesie oddychania
rozchodzenie sie zapachów
2)
a
b
d
31 4 31
2010-03-09T17:11:23+01:00
Kiedy gotujemy zupę w garnku, ogrzany dół przenosi się na górę i zastępuje go chłodna warstwa z góry, dlatego zupa gotuje się równomiernie.
Dyfuzja gazów polega na tym, że np. zawsze nad grzejnikami jest cieplej niż pod nimi.

2. a,b.d
15 3 15