Odpowiedzi

2010-03-09T16:45:45+01:00
-nauka z rosyjskich książek
-mówienie w języku rosyjskim
-kary z mówienie po polsku
-zakaz chodzenia do kościoła
-narzucanie rosyjskich praw
-śpiewanie rosyjskich piosenek
-przestrzeganie rosyjskich świąt i uroczystości
18 5 18
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T16:54:23+01:00
Szkoła początkowa w Owczarach:
-wynarodowienie ludności wiejskiej celem nauczyciela
-nauka czytania i pisania odbywa się w języku rosyjskim
-śpiew po rosyjsku
-nauczyciel zostaje nagrodzony za stosowanie języka rosyjskiego

Gimnazjum w Klerykowie:
-językiem wykładowym poza religią jest język rosyjski
-w szkole nie można mówić po polsku
-język polski jest przedmiotem nieobowiązkowym
-dzieci tłumaczą teksty polskie na rosyjski
-uczniowie zapraszani są do teatru
-częstowanie słodyczami i przedstawianie sławnym osobistością
-na historii fałszuje się prawdę o polskich dziejach i polskiej kulturze
-nauczyciele kpią z naszych dziejów
-historii uczą Rosjanie
-nauczyciele wpajają uczniom,że wszystko co polskie to złe i zacofane
-istnieje donosicielstwo,kłamstwo i szpiegostwo
-nadzór nad stancjami uczniowskimi w dzień i w nocy
-nauczyciele straszą uczniów,stosują kary cielesne
18 4 18