Odpowiedzi

2010-03-09T16:49:00+01:00
Nie wszyscy cesarze nadawali się do rządzenia w tak ogromnym imperium
wojny domowe o władze
czeste najazdy barbarzyńców na rzym
nakładanie wysokich podatkow
4 1 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T16:57:47+01:00
1. Z czego wynikał podział na wschodnią i zachodnią część cesarstwa rzymskiego.

Podział państwa na część wschodnią i zachodnią wynikał z różnicy kultur, wyznań religii i buntów dowódców. Na zachodzie oddziaływał katolicki Rzym w którym głównym językiem była łacina, a na wschodzie prawosławne Bizancjum (Konstantynopol) w którym używano greki. Ostatecznie w roku 395 n.e. ustalono podział cesarstwa na dwie części, dla ułatwienia sprawowania władzy.

2. Gdzie wojska rzymskie stoczyły najważniejszą bitwę z Hunami w V w.n.e ?

W roku 451 Hunowie zostali pokonani przez rzymskiego wodza Aecjusza na Polach Katalaunijskich.
9 3 9