Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T16:48:31+01:00
Samochód :

Ek1 = mV²/2
Ek1 = 600kg * (15m/s)² / 2
Ek1 = 67500J

motor :

Ek2 = mV²/2
Ek2 = 250kg * (30m/s)² / 2
Ek2 = 112500J

Ek2 > Ek1

większą energię kinetyczną będzie miał motor :)
1 5 1
2010-03-09T16:50:21+01:00
M1 = 500 kg
V1 = 15 m/s
m2 = 250 kg
V2 = 30 m/s
Ek1 , Ek2 = ?
Ek = m*V^2/2
Ek1 = 500 kg *(15 m/s)^2/2
Ek1 = 250 kg *225 m^2/s^2 = 56250 J = 56,25 kJ
Ek2 = 250 kg*(30 m/s)^2/2
Ek2 = 125 kg * 900 m^2/s^2= 112500 J =112,5 kJ
Ek2 jest większe niż Ek1
czyli motocykl ma większą Ek
2010-03-09T16:55:47+01:00
Samochód:
Dane Szukane
m=500kg E=?
v=15 m/s E= ½ × m × v²

E=½ x 500 kg x (15 m/s)²= 250 kg × 225 m²/s²=56250 J

Motor
Dane Szukane
m=250 kg E=?
v=30 m/s E=½ × m × v²

E=½ × 250 kg × (30 m/s)²= 125 kg × 900 m²/s²=112500 J

większą energię kinetyczną ma motocykl